کتابخانه عمومی شهید بهشتی

کتاب و کتابخوانی
کتابخانه عمومی  شهید بهشتی

کتابخانه عمومی شهید بهشتی واقع در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان در سال 1348 تاسیس شد این کتابخانه دارای بیش از 17000نسخه کتاب است.
همچنین دارای بخشهای مرجع ، نشریات و بخش ویژه کودکان می باشد .
برای استفاده مراجعه کنندگان از فضای کتابخانه سالن های مطالعه خواهران و برادران بطور مجزا در نظر گرفته شده است.
.............................
شرایط عضویت در کتابخانه:
کارت شناسایی معتبر
یک قطعه عکس 4×3
مبلغ 2500 تومان حق عضویت یکساله
...........................
آدرس:خیابان امام خمینی(ره)-داخل شهرداری
شماره تماس :33715820-054
ایمیل:lib24.beheshtpl@gmail.com

بایگانی
نویسندگان

۱۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۶
خرداد ۹۵


                                            

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانههای عمومی شهرستان خاش ، مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی از  جمع ‌خوانی کتاب اعترافات غلامان  در کتابخانه خبرداد.


در راستای اهداف کتاب‌خوان ماه و معرفی کتاب‌های خرداد ماه، جلسه جمع ‌خوانی کتاب « اعترافات غلامان  » در محل کتابخانه و با شرکت چند تن از اعضای کتابخانه برگزار شد.


وی در این درباره گفت: داستان  « اعترافات غلامان  » نوشته حمید رضا شاه آبادی با موضوع ولایتعهدی امام رضا (علیه السلام )توسط  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در سال 1395  به چاپ رسیده است . راویان ماجرا ،غلامان دستگاه خلافت بنی عباس و مامون هستند که هر یک آنچه را که در رابطه با امام بر آنها گذشت و  گوشه ای از زندگی پیشین خود را نقل می کنند . داستان از  حرکت امام از مدینه تا به شهادت رسیدن ایشان  در مرو روایت شود.  اپیزود برجسته ای که کل روایت ها حول آنها می چرخد، داستان  سی غلامی است که مامور به شهادت رساندن امام رضا ( علیه السلام ) می شوند . کتاب  5 جایزه جشواره های مختلف به خود اختصاص داده که از مهمترین آن می توان به جایزه جشواره کتاب سال رضوی ،  شهید غنی پور و سلام بجه ها را اشاره کرد .


در پایان ، روزنامه کتاب شامل شناسنامه،  معرفی بخشی از متن  ،جوایز کتاب و ....  ، توسط  حضار تهیه و معرض  دید عموم قرار گرفت .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۰
دهقانی
۲۲
خرداد ۹۵

    

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۹
دهقانی
۱۹
خرداد ۹۵

<< اطلاعیه >>

ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به اطلاع می‌رساند برابر موافقت به عمل آمده، جرایم دیرکرد کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۳
دهقانی
۱۷
خرداد ۹۵

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۷
الهه امیری نژاد
۱۷
خرداد ۹۵

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۵
الهه امیری نژاد
۱۶
خرداد ۹۵

ضمن تشکر و سپاس فراوان از عزیزان انجمن حامی که بار ساخت و تجهیز کتابخانه ها و غنای فرهنگی کتابخانه های استان را در نبود و یا بهتر بگویم کم کاری انجمن خیرین کتابخانه ساز استان یک تنه به دوش می کشد، لذا ضمن دعوت از شما عزیزان در کمک به تجهیز کتابخانه حامد سوراب، تقاضامندم نسبت به درج این اطلاعیه در وبلاگ های خود و انتشار خبر در فضای مجازی شما نیز در این امر خداپسندانه شریک باشید.

کتابخانه سوراب را خانواده حامد به یاد او ساختند.ما فکر میکنیم کتابخانه ای در دل یک روستا نباید هیچ چیز کمتر از کتابخانه یک شهر داشته باشد.چرا که قرار است آنجا صدها حامد جوانه بزنند، رشد کنند و در میان کتاب ها آینده‌شان را بسازند.با ما همراه شوید تا تجهیزش کنیم.


جهت کمک مالی و تجهیز کتابخانه سوراب به لینک ذیل مراجعه نمایید.


 http://2nate.com/hami-association/equip-rural-library-at-soorab-iranshahr-sistan-o-baloochestan

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۸
الهه امیری نژاد
۱۰
خرداد ۹۵



از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد؛فراخوان شرکت در پویش سراسری «کتاب‌خوان مجازی»نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با انتشار فراخوانی، شرایط شرکت در پویش «کتاب‌خوان مجازی» را بیان کرد.

به گزارش روابط‌عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح سراسری پویش «کتاب‌خوان مجازی» را با هدف ایجاد فضایی برای معرفی و اشتراک کتاب‌های خوانده شده در فضای مجازی توسط تمامی افراد علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور برگزار می‌کند.

در پویش «کتاب‌خوان مجازی» علاقه‌مندان می‌توانند ضمن معرفی خود و بیان اطلاعاتِ کتاب‌شناختی اثر مورد نظر، کتاب موردنظر خود و یا جمله‌ای زیبا یا بخشی از آنرا در قالب ویدئو‌های کوتاه به مدت 1 الی 7 دقیقه معرفی و با دیگران به اشتراک بگذارند.

طبق اطلاعات اعلام شده در این فراخوان (اینـجا شرکت افراد در این پویش فاقد هرگونه محدودیت است و همه گروه‌های سنی علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی می‌توانند در پویش «کتاب‌خوان مجازی» شرکت کنند. 

متقاضیان شرکت و همراهی در این طرح سراسری می‌توانند پس از انتخاب یک جمله خواندنی و زیبا از یک کتاب، بازخوانی بخشی از یک کتاب خوانده شده و یا معرفی کامل یک کتاب پیش‌تر خوانده شده و به اشتراک گذاشتن آن در یک ویدئوی کوتاه در پویش «کتاب‌خوان مجازی» شرکت کنند.

در بخش دیگری از این فراخوان با اشاره به تهیه ویدئوهای کوتاه معرفی کتاب، خاطرنشان شده است: «زمان ویدئوهای تهیه شده می‌بایست از یک تا هفت دقیقه باشد (ویدئوها با زمان کوتاهتر بیشتر دیده می‌شوند) و اطلاعات کتاب‌ ارائه شده و معرفی کننده مشخص، صحیح و واضح باشد.»

اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل نهاد در ادامه این فراخوان در توضیح نحوه ارسال ویدئوهای آماده شده، آورده است: «علاقه‌مندان به حضور در پویش «کتاب‌خوان مجازی» می‌بایست با مراجعه به کانال
ketabclip@ ، طبق شیوه اطلاع‌رسانی شده ویدئوهای تولیدی خود را ارسال کنند.»

در بخش پایانی این فراخوان ضمن تأکید بر حجم فایل‌های ارسالی که می‌بایست متناسب با انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند، تصریح شده است: در طول سال جاری نیز در چند نوبت نسبت به ارزیابی ویدئو‌های ارسالی اقدام و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد. ‌ 

گفتنی است پویش «کتاب‌خوان مجازی» یکی از برنامه‌های مهم ترویجی کتاب و کتابخوانی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1395 است که پیش از این توسط علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد اعلام شده بود.
 (اینجـــا)

علاقه‌مندان جهت عضویت در کانال تلگرام ketabclip@ (ایــنجـا) کلیک کنید.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۲
الهه امیری نژاد
۰۹
خرداد ۹۵

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۳۲
الهه امیری نژاد
۰۸
خرداد ۹۵

 

تازه های کتب اهدایی اردیبهشت ماه  1395

کتابخانه شهید بهشتی


ردیف

عنوان

نویسنده

رده  اصلی

1

چگونه مغزتان را زنده نگهدارید

لورنس کتز

100

2

ترجمه وتبیین شرح اللمعه ج9

شهید ثانی

200

3

مثبت درمانی

نورمن وینسنت پیل

200

4

مبادی العربیه ج2

رشید شرتونی

400

5

امروزت را ارزشمند کن

جان سی ماکسول

600

6

مجموعه پرسش و پاسخ در زمینه  کار

محمد جواد الهیان

600

7

گویش سیستان ج4

غلامرضا عمرانی

800

8

زنان نامی بلوچستان

احمد مرادزاده

900


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۴
دهقانی
۰۸
خرداد ۹۵

                    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۸:۱۸
دهقانی